Scroll to top

Ako začať s e-shopom

ESHOP | projektman projektman - 7. augusta 2020

Pýtate sa, čo potrebujem k e-shopu? Čo predavať cez e-shop? Prevádzkovať e-shop na živnosť alebo obchodnú spoločnosť? A čo gdpr v e-shope a vôbec celkovo povinnosti e-shopu?

Pomôžeme vám. Tu sú otázky a odpovede k e-shopu, ktoré potrebujete nevyhnutne vedieť pre úplný začiatok.

Ako začať predávať cez e-shop?

Najefektívnejší spôsob, ako začať predávať cez e-shop je vyskúšať si to, čo najrýchlejšie a za, čo najnižšie náklady. Ako sa hovorí radšej sa najprv namočiť iba jednou nohou.

Koľko stojí rozbehnutie e-shopu?

Založiť si viete e-shop za pár eur. Pokiaľ idete do toho serióznejšie tak sa dnes už zmestíte do 1000€ s tým, že máte plne funkčný a aktuálny e-shop na dobu cca. 4-6 rokov. Založenie e-shopu resp. tvorba e-shopu je dnes už veľmi jednoduchá. Ideálne je si zriadiť e-shop profi+ do 15 dní alebo e-shop na prenájom, ktorý si však musíte skladať sami a budete mať na ňom nižší predaj, ako by ste mali na profesionálnom e-shope, ktorý ma ideálnu v predaji overenú funkcionalitu, logické rozmiestnenie, používa psychológiu predaja vrátane psychológie farieb. Ako alternatíva na počiatočnú skúšku zatiaľ postačí tiež.

Ak už máte pripravený e-shop na predaj je potrebné ho naplniť produktmi. Zo začiatku odporúčame mať v zásobe len pár tých podľa Vášho názoru najviac predávaných produktov. Pokiaľ náhodou zistíte, že ani tie nebudete vedieť predať ušetríte si nervy s výpredajom a znížite prípadne straty. Pokiaľ ich predáte, nič vám nebráni rozšíriť produktové portfólio.

Ako na reklamu na internete?

V ďalšom kroku odporúčame investovať cca. 100€ do PPC reklamy na facebooku (ideálne pre dizajnové produkty – napríklad segment fashion, ktoré klient kupuje pocitovo kvôli vzhľadu) alebo google PPC reklamy (ideálne prevažne pre funkčné produkty, kde už vopred viete, čo chcete a, ako sa to volá napr.: pračka whirpool typ T208). Na základe tejto investície by ste mali priniesť na svoj e-shop v priemere 500-1000 návštevníkov (a opätovne ich osloviť 3-4 krát, viď blog remarketing), čo je už relevatnná vzorka na to, aby ste zistili koľko ľudí vám nakúpilo a v akej hodnote, aby ste mali prehľad či sa vám náklady vrátili a vytvoril sa aj zisk, alebo ste aspoň „na nule“. Treba počítať s tým, že optimalizáciou nákladov na reklamu (aj iných nákladov) a neskorším vytvorením stálej zákazníckej klientely, (u ktorej je nižšia finančná náročnosť na reklamu pre opätovné oslovenie) máte v blízkej budúcnosti ešte veľký potenciál rastu.

Dôležitá poznámka: Pri spustení PPC reklamy na google alebo facebooku je potrebné investovať v pomere 1:4 do prvotného oslovenia potencionálneho návštevníka a do jeho opätovného oslovenia (remarketing). Viac o reklame na facebooku a google reklame resp. o remarketingu sa dozviete v ostatných blogoch a podcastoch.

Týmto spôsobom viete v priebehu 15 až 30 dní zistiť či ma váš predaj na internete potenciál a, či máte chuť podnikať na internete. To je dobra správa, čo poviete.

Máte ešte v hlave otázniky? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články