Scroll to top

Ako začať s eshopom

ESHOP | Ján Rusnák - 7. augusta 2020

Pýtate sa, čo potrebujem k eshopu? Čo predavať cez eshop? Prevádzkovať eshop na živnosť alebo obchodnú spoločnosť? A čo gdpr v eshope a vôbec celkovo povinnosti eshopu?

Pomôžeme vám. Tu sú otázky a odpovede k eshopu, ktoré potrebujete nevyhnutne vedieť pre úplný začiatok.

Ako začať predávať cez eshop?

Najefektívnejší spôsob, ako začať predávať cez eshop je vyskúšať si to, čo najrýchlejšie a za, čo najnižšie náklady. Ako sa hovorí radšej sa najprv namočiť iba jednou nohou.

Koľko stojí rozbehnutie eshopu?

Založiť si viete eshop za pár eur. Pokiaľ idete do toho serióznejšie tak sa dnes už zmestíte do 1000€ s tým, že máte plne funkčný a aktuálny eshop na dobu cca. 4-6 rokov. Založenie eshopu resp. tvorba eshopu je dnes už veľmi jednoduchá. Ideálne je si zriadiť eshop profi+ do 15 dní alebo eshop na prenájom, ktorý si však musíte skladať sami a budete mať na ňom nižší predaj, ako by ste mali na profesionálnom eshope, ktorý ma ideálnu v predaji overenú funkcionalitu, logické rozmiestnenie, používa psychológiu predaja vrátane psychológie farieb. Ako alternatíva na počiatočnú skúšku zatiaľ postačí tiež.

Ak už máte pripravený eshop na predaj je potrebné ho naplniť produktmi. Zo začiatku odporúčame mať v zásobe len pár tých podľa Vášho názoru najviac predávaných produktov. Pokiaľ náhodou zistíte, že ani tie nebudete vedieť predať ušetríte si nervy s výpredajom a znížite prípadne straty. Pokiaľ ich predáte, nič vám nebráni rozšíriť produktové portfólio.

Ako na reklamu na internete?

V ďalšom kroku odporúčame investovať cca. 100€ do PPC reklamy na facebooku (ideálne pre dizajnové produkty – napríklad segment fashion, ktoré klient kupuje pocitovo kvôli vzhľadu) alebo google PPC reklamy (ideálne prevažne pre funkčné produkty, kde už vopred viete, čo chcete a, ako sa to volá napr.: pračka whirpool typ T208). Na základe tejto investície by ste mali priniesť na svoj eshop v priemere 500-1000 návštevníkov (a opätovne ich osloviť 3-4 krát, viď blog remarketing), čo je už relevatnná vzorka na to, aby ste zistili koľko ľudí vám nakúpilo a v akej hodnote, aby ste mali prehľad či sa vám náklady vrátili a vytvoril sa aj zisk, alebo ste aspoň „na nule“. Treba počítať s tým, že optimalizáciou nákladov na reklamu (aj iných nákladov) a neskorším vytvorením stálej zákazníckej klientely, (u ktorej je nižšia finančná náročnosť na reklamu pre opätovné oslovenie) máte v blízkej budúcnosti ešte veľký potenciál rastu.

Dôležitá poznámka: Pri spustení PPC reklamy na google alebo facebooku je potrebné investovať v pomere 1:4 do prvotného oslovenia potencionálneho návštevníka a do jeho opätovného oslovenia (remarketing). Viac o reklame na facebooku a google reklame resp. o remarketingu sa dozviete v ostatných blogoch a podcastoch.

Týmto spôsobom viete v priebehu 15 až 30 dní zistiť či ma váš predaj na internete potenciál a, či máte chuť podnikať na internete. To je dobra správa, čo poviete.

Máte ešte v hlave otázniky? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články

Napíšte nám a zistíme ako vám vieme pomôcť!

Rozbehajme ziskovosť vášho webu na maximum!