Scroll to top

Ako zhotoviť novú web stránku?

WEBSTRÁNKA | projektman projektman - 10. augusta 2020

Porovnávame e-shopy a prezentačné stránky na mieru – cez vlastný CMS systém vášho dodávateľa e-shopu, cez wordpress, e-shop na facebooku a cez opensource.

1. E-shop a prezentačná stránka s vlastným CMS systémom od vášho dodávateľa e-shopu

Vlastný CMS systém znamená vlastný redakčný systém, v ktorom vybavujete všetku administratívu. Rozhodne neodporúčame až na jednu výnimku. Pokiaľ je váš dodávateľ natoľko veľký, že je vysoký predpoklad, že neskrachuje a tiež pokiaľ máte ošetrené, že zo systému sa dajú stiahnuť všetky potrebné dáta v prípade prechodu na iné e-shopové riešenie. Podnikatelia však pri svojich povinnostiach jednak nevedia, že by mali na to myslieť a jednak je to už na odbonejšiu debatu, aby vedeli, či taký systém im dodávateľ poskytuje alebo nie. Na Slovenskom trhu, je firiem, ktoré by spĺňali vyššie spomenuté atribúty, ako šafránu. Preto bude najlepšie sa nespoliehať na takúto formu zhotovenia e-shopu, lebo riskujete nemalé finančné prostriedky a stratu kontroly nad e-shopovým riešením. Okrem toho ste úzko previazaný s firmou, ktorá redakčný systém vytvorila a ste obmedzený iba na riešenia, ktoré majú aktuálne v ponuke.

2. E-shop a prezentačná stránka cez wordpress

WordPress riešenie je vhodné skôr pre prezentačné stránky, na ktorom bežia veľmi dobre a je to celosvetovo najviac používané riešenie so státisícmi prezentačných stránok, prípadne 1-5 produktových e-shopov. Výhodou tohto riešenia je, že máte voľnú ruku pri implementovaní akejkoľvek funkcionality, bez ohľadu na dodávateľa vášho webu. Na Slovensku je kopec ľudí, čo vám vedia implementovať akékoľvek riešenie na váš web, takže nie ste na nikoho odkázaný a máte všetko pod kontrolou.

Na druhej strane, cez toto riešenie neodporúčame budovať e-shopy. Toto riešenie nie je zatiaľ na to zatiaľ stavané a najčastejšie sa stretávame s problémom rýchlosti e-shopu na wordpresse, čo je veľmi dôležitý atribút pre pohodlné nakupovanie na e-shope.

3. E-shop na facebooku.

Táto platforma sa neujala a ľudia si na ňu nenavykli. Momentálne ma nulový potenciál, preto túto formu predaja neodporúčame ani spúšťať.

4. E-shop cez opensource

Opensource je otvorená zvyčajne celosvetová platforma, kde si viete zriadiť akékoľvek funkcionality a vzhľad. Výhodou takej platformy je, že pre platformu existuje na svete obrovské množstvo dodávateľov, ktoré garantujú najnižšie trhové ceny rôznych funkcionalít a neobmedzenosť v možnostiach zhotovenia e-shopu alebo prezentačnej stránky. Ako sme už vyššie spomenuli ideálna platforma pre prezentačné stránky a e-shopy do 5 produktov je wordpress. Pre e-shopy sú celosvetovo stabilizované platformy opencart, magento, prestashop, prípadne woocomerce.

WordPress je základňou aj pre našu platformu, na ktorej budujeme prezentačné web stránky (65% podiel na celosvetovom trhu) a pre e-shopy požívame opencart (25% podiel na celosvetovom trhu) alebo woocommerce, čo je garancia toho, že vaše zhotovené riešenia sú tie najlepšie, čo dnes ecommerce trh ponúka. Nemusíte mať obavy o zánik platformy, pracuje sa s nimi intuitívne, ľahko, a ak by to tak nebolo, tieto riešenia by už dávno zanikli. Naviac, do budúcnosti máte možnosť disponovať s vašou webovou stránkou slobodne bez obmedzení.

Máte ešte otázky ohľadom predaja na internete? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články