Scroll to top

E-shop, Prezentačná stránka vs. Kamenná predajňa – výhody/nevýhody

ESHOP, WEBSTRÁNKA | projektman projektman - 10. augusta 2020

Máme skúsenosti s e-shopom, web stránkou aj kamennými predajňami vo viacerých krajinách, preto by sme radi priniesli našu skúsenosť pri ujasnení si pridanej hodnoty oboch foriem predaja vašich tovarov a služieb.

Kamenná predajňa

Nevýhody:

– Komplikovanejší a zvyčajne dlhší rozbeh prevádzky. Predaj len v lokalite pre pár tisíc potencionálnych klientov (pokiaľ nebudujete sieť predajní).
– Neviete aktívne dostať klienta do predajne a len pasívne čakáte, kým pocíti potrebu zakúpiť si produkt, ktorý predáva aj vaša prejňa. Avšak v tomto bode už klient premýšľa viac o produkte a porovnáva si vaše produkty s produktmi u konkurenčného predajcu. Nemôžete, teda využiť moment, keď ste na „bojovom poli“ úplne sami.

Výhody:

– Zvyčajne bojujete vo svojej lokalite s nižšou konkurenciou, najmä ak máte špecifický produkt je možné, že konkurenciu nemáte.

– V prípade dobrého umiestnenia predajne (pokiaľ nemáte sieť predajní a máte iniciatívu budovať povedomie) sa marketing robí aj sám (výborné pre živnostníkov, keď od biznisu očakávate len pokrytie životných potrieb bez väčších ambícii expandovať a rásť na trhu).

E-shop, Prezentačná stránka

Nevýhody:

– Práca v e-shope je časovo náročnejšia.

– Nižšia konverzia oproti kamennej prevádzke z dôvodu neosobného kontaktu v prípade dodávania služieb a produktov výhradne na diaľku.

Výhody:

– Nekonečný potenciál rastu tržieb a ziskov, pretože zvyčajne môžete dodávať svoje produkty a služby v rámci mnohonásobne väčšieho územia, a to z dňa na deň. Tiež ich môžete oslovovať potencionálnych klientov nonstop 24 hodín denne od Pondelku do Nedele.

– Jednoduché a lacné rozbehnutie podnikania v iných krajinách Európy, prípadne celosvetovo.

– Pomocou emailov možnosť vytvárania databázy stálych spokojných klientov a ich aktívne oslovovanie (najbonitnejšia klientela)
– Možnosť aktívne zastihnúť potencionálneho klienta kedykoľvek a kdekoľvek a ponúknuť mu tovar, o ktorý ma momentálne záujem a potrebu kúpiť (zistí to za vás google a facebook algoritmus, ktorý docieli, aby vaše oslovovanie bolo doručené ľuďom, ktorí momentálne majú potrebu kúpiť produkt alebo službu, ktorú ponúkate aj vy)
– Máte možnosť, v čase potreby nákupu u potenciolnáleho klienta, ho osloviť viackrát, čo rapídne zvyšuje pravdepodobnosť predaja a znižuje vaše náklady na reklamu.

Máte ešte otázky ohľadom predaja na internete? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články

Váš košík0
Žiadne produkty v košíku!
Pokračovať v nákupe
0