Scroll to top

Podnikanie s eshopom

ESHOP | projektman projektman - 10. augusta 2020

Pýtate sa, čo potrebujem k eshopu? Čo predávať cez eshop? Prevádzkovať eshop na živnosť alebo obchodnú spoločnosť? A, čo gdpr v eshope a aké sú ďalšie povinnosti eshopu?

Pomôžeme vám. Tu sú otázky a odpovede k eshopu, ktoré potrebujete nevyhnutne vedieť pre úplný začiatok.

Ako začať predávať cez e-shop?

Najefektívnejší spôsob, ako začať predávať cez e-shop je vyskúšať si to. Ideálne, čo najrýchlejšie a za, čo najnižšie náklady. Ako sa hovorí, najprv sa radšej namočiť len jednou nohou.

Koľko stojí rozbehnutie e-shopu?

E-shop si viete založiť za pár eur. Pokiaľ chcete ísť do toho serióznejšie, tak si s rozpočtom do 1500€ viete naštartovať plne funkčný a aktuálny e-shop na dobu cca. 4-6 rokov. Založenie e-shopu resp. tvorba e-shopu je dnes už veľmi jednoduchá.

Ak už máte pripravený es-hop na predaj produktov, je potrebné ho naplniť produktmi. Zo začiatku odporúčame mať v zásobe len pár tých, podľa vašich skúsenosti, najviac predávaných produktov. Pokiaľ náhodou zistíte, že ani tie nebudete vedieť predať, ušetríte si nervy s výpredajom a znížite prípadne straty. Pokiaľ ich rýchlo predáte v dobrej cene, nič vám nebráni, neskôr si rozšíriť produktové portfólio resp. množstvo tovaru, ktorý sa úspešne predal.

Ako na reklamu na internete?

V ďalšom kroku odporúčame investovať cca. 100-500€ do PPC reklamy na facebooku (ideálne pre dizajnové produkty – napríklad segment fashion, ktoré klient kupuje pocitovo kvôli vzhľadu) alebo google PPC reklamy (ideálne prevažne pre funkčné produkty, kde už potencionálny klient vopred vie, čo chce resp. potrebuje, a ako sa produkt volá napr.: pračka whirpool typ T208). Na základe tejto investície by ste mali priniesť na svoj e-shop v priemere 500-5000 návštevníkov, čo je už relevatnná vzorka na to, aby ste zistili, koľko ľudí vám nakúpilo a v akej hodnote, aby ste mali prehľad či sa vám náklady vrátili a vytvoril sa aj zisk. Treba počítať s tým, že optimalizáciou nákladov na reklamu (aj iných nákladov) a neskorším vytvorením stálej zákazníckej klientely, (u ktorej je nižšia finančná náročnosť na reklamu pre opätovné oslovenie) máte v blízkej budúcnosti ešte veľký potenciál rastu.

Dôležitá poznámka: Pri spustení PPC reklamy na googli alebo facebooku je potrebné investovať v pomere 1:4 do prvotného oslovenia potencionálneho návštevníka a do jeho opätovného oslovenia (remarketing). Viac o reklame na facebooku a google reklame resp. o remarketingu sa dozviete v ostatných blogoch a podcastoch.

Týmto spôsobom viete v priebehu 15 až 30 dní zistiť či ma váš predaj na internete potenciál a, či máte chuť podnikať na internete. To je dobra správa, čo poviete.

Máte ešte v hlave otázniky? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články

Váš košík0
Žiadne produkty v košíku!
Pokračovať v nákupe
0