Scroll to top

Podnikanie s eshopom

ESHOP | Ján Rusnák - 10. augusta 2020

Pýtate sa, čo potrebujem k eshopu? Čo predávať cez eshop? Prevádzkovať eshop na živnosť alebo obchodnú spoločnosť? A, čo gdpr v eshope a aké sú ďalšie povinnosti eshopu?

Pomôžeme vám. Tu sú otázky a odpovede k eshopu, ktoré potrebujete nevyhnutne vedieť pre úplný začiatok.

Ako začať predávať cez eshop?

Najefektívnejší spôsob, ako začať predávať cez eshop je vyskúšať si to. Ideálne, čo najrýchlejšie a za, čo najnižšie náklady. Ako sa hovorí, najprv sa radšej namočiť len jednou nohou.

Koľko stojí rozbehnutie eshopu?

Eshop si viete založiť za pár eur. Pokiaľ chcete ísť do toho serióznejšie, tak si s rozpočtom do 1500€ viete naštartovať plne funkčný a aktuálny eshop na dobu cca. 4-6 rokov. Založenie eshopu resp. tvorba eshopu je dnes už veľmi jednoduchá.

Ak už máte pripravený eshop na predaj produktov, je potrebné ho naplniť produktmi. Zo začiatku odporúčame mať v zásobe len pár tých, podľa vašich skúsenosti, najviac predávaných produktov. Pokiaľ náhodou zistíte, že ani tie nebudete vedieť predať, ušetríte si nervy s výpredajom a znížite prípadne straty. Pokiaľ ich rýchlo predáte v dobrej cene, nič vám nebráni, neskôr si rozšíriť produktové portfólio resp. množstvo tovaru, ktorý sa úspešne predal.

Ako na reklamu na internete?

V ďalšom kroku odporúčame investovať cca. 100-500€ do PPC reklamy na facebooku (ideálne pre dizajnové produkty – napríklad segment fashion, ktoré klient kupuje pocitovo kvôli vzhľadu) alebo google PPC reklamy (ideálne prevažne pre funkčné produkty, kde už potencionálny klient vopred vie, čo chce resp. potrebuje, a ako sa produkt volá napr.: pračka whirpool typ T208). Na základe tejto investície by ste mali priniesť na svoj eshop v priemere 500-5000 návštevníkov, čo je už relevatnná vzorka na to, aby ste zistili, koľko ľudí vám nakúpilo a v akej hodnote, aby ste mali prehľad či sa vám náklady vrátili a vytvoril sa aj zisk. Treba počítať s tým, že optimalizáciou nákladov na reklamu (aj iných nákladov) a neskorším vytvorením stálej zákazníckej klientely, (u ktorej je nižšia finančná náročnosť na reklamu pre opätovné oslovenie) máte v blízkej budúcnosti ešte veľký potenciál rastu.

Dôležitá poznámka: Pri spustení PPC reklamy na googli alebo facebooku je potrebné investovať v pomere 1:4 do prvotného oslovenia potencionálneho návštevníka a do jeho opätovného oslovenia (remarketing). Viac o reklame na facebooku a google reklame resp. o remarketingu sa dozviete v ostatných blogoch a podcastoch.

Týmto spôsobom viete v priebehu 15 až 30 dní zistiť či ma váš predaj na internete potenciál a, či máte chuť podnikať na internete. To je dobra správa, čo poviete.

Máte ešte v hlave otázniky? Pozrite si naše blogy a podcasty. Určite na nich nájdete odpoveď. Ak ste si ich nevšimli zavolajte nám alebo napíšte! Radi Vám pomôžeme.

Súvisiace články

Napíšte nám a zistíme ako vám vieme pomôcť!

Rozbehajme ziskovosť vášho webu na maximum!